Status ; I LOVE YOU TILL JANNAH
biehaminhat
HATI
Tuesday, November 21, 2017 | 1:13 PM | 0 Rain[s]

Dalam hidup ini banyak dugaan yang perlu kita hadapi sebab di situ juga kita dapat mengukur daya mental dan hati kita untuk kita kawal perasaan dalam satu masa tersebut. Orang kata Allah tak akan menguji kita di luar kemampuan kita (yes memang betul tapi kadang-kadang kita sendiri menidakkan takdir tuhan ). Setiap manusia pernah sahaja bercinta dan putus cinta dalam hidup ini tetapi setiap orang berbeza situasi yang dialaminya .

Kadang kala bila kawan kita itu putus cinta , kecewa kita beritahu dia sabar beb mungkin Allah nak beri yang lagi baik untuk kita kan ( ye,tahu lah kalau kau nak kecewa nak menangis menangis lah sebanyak mana aku tetap dengan kau) Alhamdulilah bagus kalau ada kawan yang sentiasa beri semangat kat kita kan . Syukran . Biasanya perempuan ini dia kecewa tak lama lepas tu okeyy lagi lagi kalau ajak keluar makan ke jalan-jalan ke kann .

dan kadang kala sampai satu tahap bila cakap dekat diri sendiri (aku KUAT aku kena KUAT) masa itu nak MOVE ON untuk keluar dari kepompong sedih dan kecewa tiba-tiba datang pelanduk dua serupa ataupun ternampak semua memori kekecewaan yang dulu .Allahu (kenapa sekarang ?kenapa bila nak pergi jauh dari memori itu kenapa dia datang semua ).

siapa tak sakit bila kena macam itu ?tapi lagi sakit bila orang ingat kita yang minta putus tapi sebaliknya (tahu tak ?hati ini sangat-sangat sakit bila buat macam itu).
tapi alhamdulillah bagus kalau tak terfikir untuk bunuh diri.

.......

kadang-kadang tanya dekat diri sendiri kenapa masih terkejar-kerja dekat orang yang tak inginkan diri kau padahal ada je yang nak kat diri kau tu kan .Ini jawapan yang biasa kita dengar 'aku masih mencuba mencuba untuk aku MOVE ON dari perasaan ini tapi takut tak mampu untuk sayang orang lain tapi itulah namanya manusia kalau dah Sayang itu. hmmmm

TIPULAH! kalau kata tak pernah STALK orang itu kann untuk tengok dia dah jumpa pengganti lain kita(kalau dah jumpa amboi senangnya kau cari pengganti kan)'Aku kat sini merana kau boleh huha huha pulak'-contoh.

.....

kesimpulannya , mendoakan orang lain hidup bahagia walaupun hati diri sendiri sedikit merana. Insha Allah, sebab tuhan tu tahu apa yang terbaik untuk diri kita.Untuk melupakan bukan lah sesuatu perkara yang mudah bila mana kita meletakkan seseorang itu di satu kedudukan sebaris dengan keluarga kita.



p/s : untuk awak seorang itu i doakan u , u jangan ulangi lagi dan i doakan u bahagia
ANDAI kata kalau kita ada JODOH maka adalah . ini bukan satu harapan tetapi satu DOA.
Terima kasih untuk segala pengorbanan dan kenangan sepanjang kita berkenalan .
since you be my CRUSH , you always be my CRUSH .
you know who you are.



Bonjour
it's my story



Hi . I'm Puteri Nabihah Bt Mohd Minhat
 23 Years Old.

OWNER OF Double B And Surprise +Follow me. Cick here to exit. THANK YOU.
Link
Follow @biehaminhat
Instagram
Old Post